Beste mensen

Het is weer bijna zover de maandelijkse sleutel avond vrijdag 27 Oktober 2017 staat weer voor de deur. Dit is voor een ieder die in het bezit is van een Piaggio MP3. U kunt gebruik maken van onze werkplaats, en word ondersteund door één van onze monteurs indien nodig. deze avond is er voor de gezelligheid, dingen die je thuis niet kan bv, uitlezen en updaten van de nieuwste software, banden wissel, enz. opgeven kan via tel: 033-2530660 of e-mail ons.) ons blijven volgen is ook mogelijk via onze Facebook pagina euro-motor Hoevelaken. ( Let wel op vol is vol ) Deze maandelijkse terugkomende actie is geheel gratis, en u bent niet verplicht om de onderdelen bij ons te kopen. Tevens staat er een Piaggio MP3 klaar om mee test te rijden, ook dit geheel gratis natuurlijk. Dit is om u te laten zien wie wij zijn, en wat wij doen.

 

 


Piaggio MP3 Piaggio MP3
Piaggio MP3 Piaggio MP3

 

Er was eens… een genoodschap…

Van vrienden…

Vrienden van de sleutelavond…

De sleutelavond van EuroMotor Hoevelaken…

Lees hier het verhaal hoe dat iewat vreemde…                                                                                        “Genoodschap Van De Vrienden Van De Sleutelavond” 

Tot stand kwam…

Het verhaal van verschillende Nederlanders en één…

BELG...!

 

Het was het jaar van Onze-Lieve-Heer 2000. Het milleniumjaar, inderdaad.

Alles ging veranderen had men ons via kranten en televisie wijs gemaakt.

Treinen gingen stilvallen, computers zouden niet meer opstarten, klokken zouden worden ontregeld, en nog zo wel meer van die heel gekke verhalen.

En ja, één ding veranderde er inderdaad, in het midden van  Nederland, zo ongeveer toch.

Geert Van Soeren studeerde af aan de LTS, en zijn droom, een échte scooter én motorzaak starten werd ineens werkelijkheid! Nou nou, dat was dan wel dé gebeurtenis van het jaar.In die prachtige stulp Hoevelaken werden in dat gekke jaar dus de grondvesten gelegd van wat heden dé motor én scooterzaak van Nederland is, EuroMotor!

Samen met zijn 2 fantastische monteurs  groeide en bloeide de zaak, en werd over heel Nederland bekend. Bijna direct na de geboorte van de eerste motorscooter met 3- wielen, in La Bella Italia zag Geert de enorme voordelen van dit type motorscooter, en natuurlijk, wat dacht je, kort na die memorabele uitvinding van dat ding op 3 wielen en een stuur stonden de eerste exemplaren al te blinken in Hoevelaken. De later legendarische Piaggio MP3!

De zon kwam op, en ging weer onder, het water stroomde naar de zee, en kwam soms ook weer terug, de zaak van Geert werd heinde en ver bekend, de MP3’s en andere scooters vlogen als bij wijze de deur uit bij Euromotor. Het liep écht lekker daar. Geert was een tevreden man. Hij lachte de hele dag. En ook zijn klanten waren blij met zulke perfecte service voor hun machine.

et liep écht lekkerHet

Maar zo in de loop van het jaar 2014, snel al toch weer 14 jaar na de legendarische start van zijn inmiddels befaamde motorzaak kreeg Geert op een nacht een visioen, een droom…Hij kreeg die bewuste nacht, waarin hij de slaap maar niet kon vatten plotsklaps een on-ge-loof-lijk en lu-mi-neus idee!

Verdorie, dacht hij, als we nu eens een “sleutelavond” zouden organiseren, zo een soort avond waarbij iedereen gezellig wat aan zijn 3- wieler kan sleutelen, vijsjes en boutjes in- en uitdraaien, wat schroefjes hier, wat boutjes daar, je kent dat wel, en we doen dat met hulp van mijn monteurs, dat moet toch leuk zijn?  Zo één keer per maand, dat zou toch moeten kunnen?

En ja hoor, na nog wat nachten woelen in zijn bedstee gebeurde het even later ook écht, de legendarische sleutelavonden van EuroMotor waren geboren! Maand na maand werd er, op de wintermaanden na, een “sleutelavond” georganiseerd. Bezitters van een MP3 met 3 wielen, want dat was wél de vereiste, er moesten écht 3 wielen onderzitten, wel zij mochten zich op donderdagavond presenteren In Hoevelaken. Het was zelfs toegestaan je eigen onderdelen mee te nemen, met hulp van Geert of Remon of Dave werden die vakkundig en kosteloos in of aan je machine vastgevezen. Dat gaf soms rare resultaten als die ene keer dat een bezitter van een MP3 zonder dralen en absoluut een plastic AKRO uitlaat, gekocht in een ver Aziatisch land onder zijn machine wou monteren. Geert en andere MP3 bezitters ter plaatse aanwezig  keken raar naar het kleine ding, het was net de helft van een Hollandse AKRO, maar het is uiteindelijk toch echt wél gemonteerd hoor, door de klant, met hulp van sympatieke Geert. Nadat de klant met iets méér geluid dan normaal het EuroMotor pand had verlaten,  terug de donkere nacht in, kon iedereen in Hoevelaken aanwezig hem nog zeker 30 minuten op het gehoor volgen.

Naar Geert heeft vernomen moet een en ander kort nadien van de bewuste motor wél zijn afgesmolten, wat het geluidniveau helemaal niet in goede richting zal hebben beÏnvloed.

 Maar goed, de sleutelavonden werden een begrip, en iedere maand kwamen er soms iets meer, soms iets minder MP3’ers onderdelen vervangen, of vijzen en boutjes los, en daarna weer vastdraaien op de inmiddels bekende donderdagavonden. Alles liep lekker, de zon kwam op, en ging enkele uren later weer onder. Het water van de rivieren stroomde naar zee, en soms ook weer de andere richting uit, het leven in Hoevelaken ging zijn gangetje, tot ieders tevredenheid.

 Tot die ene dag in 2015, het was bijna zomer…

Het was wéér een donderdagse sleutelavond. Wéér waren een aantal blije MP3’ers, met hulp van Geert en zijn jongens aan het sleutelen aan verschillende machines, in de heel moderne en lichte werkplaats van EuroMotor. De sfeer zat er een beetje in, het liep eigenlijk wel, maar toch…

Deze avond was toch anders.

Geert wist iets dat de andere deelnemers nog niet wisten. De soep had hem die avond niet gesmaakt, en ook nu, terug in de werkplaats voelde Geert dat er iets vreemd op til was, iets ongewoon. De lucht leek ijler, de zon was vandaag ook sneller ondergegaan , het was niet zoals de andere sleutelavonden, de sfeer was niet echt dezelfde als het normaal placht te wezen.

Geert had in de dagen voordien van een MP3 eigenaar een mailtje gekregen met de simpele vraag of hij ook mocht komen, naar die sleutelavond zoals gepromoot op de EuroMotor website. Want dat was wél een vereiste, je moest áltijd even laten weten of je kwam, logisch, Geert wist graag hoeveel deelnemers er zouden opdagen. Kwestie van voldoende bakken Heineken koud te zetten. Maar die MP3 rijder was er dus nog niet, en dat vond Geert eigenlijk een beetje vreemd. Speciaal had hij die ochtend in de Albert Heyn zelfs een halve bak Jupiler meegenomen, en die samen met het Heineken bier vakkundig koud gezet in de koelkast achteraan de winkel. Zelfs de koffiemachine had hij in de loop van de namiddag nog een extra beurt gegeven om zeker te zijn dat het ding wel perfect werkte. Het was wel een duur en prachtig toestel, maar je weet maar nooit, de lekkere koffie van Geert was  immers bij alle klanten van EuroMotor bekend, daar mocht dus ook niets mee foutlopen.

 Plots zwaaide de deur van de werkplaats met een ruk open. Alle blikken waren meteen op deze toegang tot de werkplaats  gericht, die deze keer piepend en met enige tegenzin zijn ding deed, alhoewel de scharnieren de week van tevoren nog waren gesmeerd door één van Geerts trouwe medewerkers. De stemming verstomde. Geert trilde een beetje, alhoewel je dat niet echt zag, maar aan zijn schroevedraaier die hij net dan vasthield zag je het eigenlijk wel duidelijk. Remon liet de momentsleutel vallen waarmee hij net de bouten van de 2 voorwielen van een zwarte MP3 had vastgezet. Het ding viel met een kletterend geluid op de grond. Niemand die hem opraapte. Dave was net bezig met het bijvullen van motorolie in een kleine bromscooter,  de olie liep ineens op de grond, hij merkte het nog niet eens. Alle aanwezige MP3’ers keken ontzet en met enige angst naar de rijzige figuur die de werkplaats van Euromotor net was binnengetreden. De piepende deur viel achter hem terug in het slot. Wie was die man met die grote witte helm en die lederen jekker? Wat kwam die hier zo schijnbaar onaangekondigd binnenvallen? Geert kon toen niet meer zwijgen, en moest schoorvoetend aan medewerkers en aanwezige MP3’ers bekennen…

Dit is een.. ja.. ahum, dit is een BELG… uit BELGIË nog wel…!

Deze man is.. euh…die mysterieuze  figuur die enkele dagen geleden via mail heeft gevraagd of hij eventueel ook eens mocht langskomen. Geert wist dit wel, maar niemand anders in de werkplaats was hiervan op de hoogte, zelfs aan zijn naaste medewerkers had Geert het niet verteld, zij vielen kompleet uit de lucht, hierop waren ze niet voorbereid.

 Wat komt een BELG meer dan 155 km van de Nederlandse grens vandaan in een godvergeten gat als Hoevelaken uitspoken? Heeft die Belg ook een MP3?  Bestaat dat trouwens in België, een MP3? En wat komt die figuur  hier eigenlijk uitspoken waren nog zo van die vragen die, alhoewel onuitgesproken, toch op ieders lippen brandden. Je zag het duidelijk aan de gezichten, niemand betrouwde het zaakje, alle activiteit was op slag en slinger stilgevallen bij Euromotor, je kon een speld horen vallen op de vloer. Dave had inmiddels de gemorste olie opgeveegd, en Remon had de gevallen momentsteutel terug op zijn plek op het bord gehangen waar hij hoorde te hangen. Ook Geert hing met trillende vingers de schroevendraaier terug op de daarvoor bestemde plek, en schraapte zich eens de keel, onderwijl nog steeds de ingang van de werkplaats in de gaten houdende, alwaar de BELG inmiddels zijn witte helm had afgezet, en zijn lederen jekker had uitgedaan.

 Bleek er een kalende man onder te zitten, niet eens zo heel jong meer, met enkele rondingen op plekken waarbij een man zijn welstand en smaak voor lekker eten en een goeie pint niet kan verbergen. En hij praatte ook Nederlands, of toch een taaltje dat ervoor moest doorgaan, en met enige moeite kon je als Nederlander met hem praten! Geert trok zijn stoute schoenen aan en trachte meteen het gesprek op gang te trekken met een welgeplaatse quote: Alléééé manneke, hoe is ‘t er méééé! Hààà die Belegggg waren nog enkele probeersels die de sfeer stilaan naar een hoger niveau tilden. De temperatuur, die even tevoren naar een dieptepunt was gedaald herstelde zich op niveau “plezant”, wat zoveel wil zeggen als” leuk” voor de slechte verstaanders. Even later zou het zelfs het hoogte niveau “extra leuk” bereiken als blijkt dat die Belg ook kan lezen en schrijven, en bovendien de bezitter van een blauwe gepimpte MP3 blijkt te zijn, volledig rijklaar, en inderdaad met 3 wielen.

De avond werd nog leuker nadat de BBQ in gang werd geslingerd, met de hele reutemeteut erop en eraan, van vette worsten tot varkenslapjes toe. Ook het bier vloeide rijkelijk, waarbij de sfeer helemaal door het dak ging. Gelukkig is de werkplaats van Euromotor met opengaande lichtkoepels uitgerust, waardoor die door het dak gaande sfeer geen schade toebracht aan de aanwezige infrastructuur. Alle gekheid op een stokje, de Nederlandse en Belgische insteek resulteerden in een gigantisch plezante avond waarbij duidelijk werd dat Nederlanders en Belgen eigenlijk niet zoveel van mekaar verschillen, en al zeker niet als ze dezelfde passie delen, het rijden op een PIAGGIO MP3 motor! De turbulente avond werd besloten met het uitwisselen van adressen en telefoonnummers, en afspraak werd gemaakt 2 dagen later voor de legendarische KIKA-rit. Het hoeft geen verdere uitleg om te beseffen dat een hele troep Nederlandse kentekenplaten, afgewisseld met één Belgische de nodige hilariteit opwekten in de grote groep rijders tijdens deze door EuroMotor georganiseerde rit voor het goede doel. Maar die Belg voelde zich duidelijk als een vis in zuiver water. Er werd gegrapt en gegrold, over en weer, een match België - Holland als het ware, en ook dan nog bleef de sfeer op hoog niveau, een Belg, dat matcht duidelijk toch wél met een Hollander nou moe, wie had dat gedacht daar in Hoevelaken?

De dagen verstreken, weken kwamen en gingen, en kijk, alras was er wéér een sleutelavond! En nog een, en nog een, op aangeven van die Belg was het inmiddels een vrijdag in plaats van een donderdagavond geworden, kan je de avond van het sleutelen lekker doorzakken, de dag nadien moet je meestal toch het bed niet uit voor het werk. Dat die Hollanders dààr niet eerder waren opgekomen! En kijk, wat niemand mogelijk achtte, de vriendschap tussen altijd dezelfde kleine groep MP3 fans met Nederlands paspoort, en die éne Belg bleef duren, en werd almaar hechter. Diverse ritten door het mooie Nederland werden al gereden, zonder veel voorbereiding. Gewoon effe het weerbericht volgen in de dagen voordien, enkele WhatssApp berichten over en weer, en weer is dezelfde vriendengroep op weg.  

Met als rode draad dat we àltijd vertrekken van bij Geert, van EuroMotor. Het vakmanschap, de brandende passie voor de speciale techniek, voor dé motorscooter, de enige échte  Piaggio MP3 maakt dat we allemaal Geert diep in ons hart dragen. We moéten telkens even bij hem langs als we weer eens gaan rijden, het is sterker dan onszelf. Ook zijn onbetaalbare monteurs Dave en Remon, van deze laatste loopt er geen 2e rond in Nederland én België zorgen ervoor dat Euromotor met stip hoog in onze favorietenlijst staat.

Nog even het weerbericht checken. Is het weer volgende week niet al te best? Spijtig. De week er na wél? En kunnen we allemaal, of toch de meesten zich een dagje vrijmaken?

Héél veel kans dat er weer een troep MP3 motoren zich een weg zoeken door het Nederlandse decor, bestuurd en bereden door de inmiddels hechte vriendengroep,                     Een klein aantal Hollanders… en één Belg…

Een kleine groep vrienden. Geeneens 10 in totaal. Maar wel échte vrienden

“Het Genoodschap Van Vrienden Van De Sleutelavond” !

 En dit is allemaal de schuld van Geert van Euromotor!

 Tot binnenkort!

 Blue Thunder